Ik zie bij veel ondernemers onnodige fouten in hun content en dit is zonde! Fouten maken is menselijk, en ja, in content creatie kan dit ook weleens gebeuren.
1. Geen waarde delen
Het is belangrijk dat je jouw kennis overbrengt naar je volgers. Het plaatsen van waardevolle content is dus een ‘must’. Zorg ervoor dat je content goed aansluit op je doelgroep en ze hier ook echt iets aan hebben.
Zorg ervoor dat je content uniek is en een persoonlijke touch heeft die je onderscheidt van anderen in je branche.
2. Gebrek aan consistentie
Zorg voor consistentie in je stijl, toon en planning. Op deze manier gaan mensen je herkennen en bouw je een band op met je volgers.
Door regelmatig te posten blijf je in het geheugen van je volgers. Dit is essentieel als je wilt dat ze aan jou denken wanneer ze behoefte hebben aan de producten of diensten die jij aanbiedt.
3. Geen call to actions gebruiken
Call to Actions (CTA's) zijn jouw geheime wapen om je publiek te sturen naar de volgende stap!
Of het nu gaat om like, klikken, delen of opslaan, een goed geformuleerde CTA kan het verschil maken. Maak je CTA's duidelijk, overtuigend en in lijn met je doelen.
4. Teveel focussen op verkopen
Content is essentieel voor het opbouwen van relaties. Als elke post een verkooppraatje is, jaag je mogelijk potentiële klanten weg.
Overdreven zelfpromotie kan je volgers afschrikken. Het is dus belangrijk om een balans te vinden tussen promotie en waardevolle informatie.
Wil je een boost geven aan jouw socials?
Laten we dan samen eens kijken hoe we jouw online zichtbaarheid kunnen vergroten. Plan gerust een vrijblijvend gesprek in of vraag de brochure aan voor meer informatie!
Reactie plaatsen
Reacties